18 April: Manifestatie tegen marktwerking in de thuiszorg

6 april 2007

18 April: Manifestatie tegen marktwerking in de thuiszorg

De marktwerking in de Wmo heeft verstrekkende gevolgen. Zo komt de kwaliteit van de thuiszorg onder druk te staan doordat instellingen bezuinigen op het personeel (onder andere door lager geschoold personeel aan te nemen) en het aantal uren per klant te verminderen. Op die manier proberen bedrijven hun concurrentiepositie te verbeteren ten koste van werkers en afnemers van de zorg.

Op 18 april debatteert de Tweede Kamer over de gevolgen van de Wmo. Hoog tijd voor een krachtig protest tegen deze rampzalige wet!
Daarom organiseert de actiegroep ‘Zorg geen Markt’ op woensdag 18 april een manifestatie op het plein voor Tweede Kamer in Den Haag, van 12.00 tot 13.00 uur. Aan SP-afdelingen de uitdaging om plaatselijk zoveel mogelijk mensen te mobiliseren. We willen graag een bomvol plein. Mail naar info@zorggeenmarkt.nl om te laten weten met hoeveel mensen je komt. Voor meer informatie en tips kun je contact opnemen met Ineke Palm (tel: 06511 11, email: ipalm@sp.nl)

Zie ook: http://www.spnet.nl/index.php?p=382