Openbare avond over de SP en Europa

8 mei 2024

Openbare avond over de SP en Europa

Foto: Karen Veldkamp

Woensdagavond 22 mei 2024 organiseert de SP een bijeenkomst in het kader van de Europese verkiezingen. De bijeenkomst is openbaar en wordt gehouden in Het Bolwerk te Dokkum. De koffie staat klaar om 19.15 uur en de bijeenkomst start om 19.30 uur.

Op deze avond zal besproken worden waar Europa – soms verrassend genoeg - nou eigenlijk wel of niet over gaat. En onze Friese kandidaat Thom Smit komt vertellen over de standpunten van de SP en wat hij – als hij verkozen wordt - in het Europese parlement hoopt te kunnen betekenen.

‘Europa’ is op dit moment voor veel mensen nog een ‘ver-van-je-bed-show’. De opkomst voor de Europese verkiezingen in gemeente Noardeast-Fryslân was in 2019 slechts 38,5%. “Dat is best opmerkelijk als je bedenkt dat Europese wet- en regelgeving een steeds grotere invloed heeft op ons dagelijks leven. Denk aan onderwerpen als migratie; het gebruik van glyfosaat in de landbouw, of de verplichte aanbesteding van overheidsopdrachten; het raakt ons allemaal”, aldus Ilse van Loveren van SP werkgroep Noardeast-Fryslân. De SP hoopt dan ook dat meer mensen op 6 juni zullen gaan stemmen, “of het nou op de SP is of op een andere partij”.

Voor vragen of suggesties over de bijeenkomst kunt u een bericht sturen naar noardeast-fryslan@sp.nl