Actie Flitsontslag afgeblazen: dreiging al een succes!

22 november 2007

Actie Flitsontslag afgeblazen: dreiging al een succes!

Flitsontslag actie Het kabinetsplan om het ontslagrecht te versoepelen is op 20 november van tafel gegaan! Dreiging met actiebijeenkomsten was blijkbaar voldoende om de beslissing over dit omstreden thema uit te stellen.
De bonden FNV, CNV en MHP hebben dus de acties op donderdag 22 nov. in Eindhoven en Maastricht, en zaterdag 24 nov. in Groningen, Zutphen en Rotterdam afgelast. Ook de oproep van de SP om vooral mee te demonstreren in één van deze plaatsen komt hiermee te vervallen.

Op 20 november besloot de regering - na maanden - toch maar niet door te gaan met het Flitsontslag. Blijkbaar werd de grond hun te heet onder de voeten ... Een verstandig besluit, want ruim 60 procent van de Nederlandse bevolking is tegen de plannen van Donner. Maar liefst 80 procent van de PvdA-leden vindt het zelfs een kabinetscrisis waard.

De uitholling van de ontslagbescherming is dus (voorlopig) van de baan. Dit is een overwinning
voor alle werknemers in Nederland! Grote politieke en maatschappelijke druk heeft ervoor gezorgd dat Donner een forse nederlaag heeft geleden. Werknemers worden niet gedegradeerd tot wegwerpartikelen.

De regering stelt thans een commissie in die moet onderzoeken hoe 200.000 werklozen het beste aan een baan geholpen kunnen worden. In juni 2008 moet deze haar plannen presenteren. Voor ideeën mogen ze altijd bij de SP aankloppen. Wij hebben hier goede plannen voor klaar liggen!

Allen die hadden besloten te komen: bedankt. Gelukkig was de dreiging van actie al genoeg!

Kijk voor het laatste nieuws op:

www.flitsontslag.nl