Succesvolle Jaarvergadering 14 maart

16 maart 2008

Succesvolle Jaarvergadering 14 maart

RIA BENEDICK NIEUWE VOORZITTER SP-AFDELING NOORDOOST FRYSLAN.

Buitenpost. Op de redelijk goed bezochte jaarvergadering van de SP, afdeling Noordoost Fryslân, is uiteraard ook een nieuw bestuur gekozen.

Ria Benedick uit Kollum werd door de aanwezige leden tot nieuwe voorzitter gekozen. Zij maakt al geruime tijd deel uit van het afdelingsbestuur. Eerst als bestuurslid en later als organisatiesecretaris. En in beide functies heeft ze haar sporen verdiend: altijd actief en bereid zich voor haar partij in te zetten. En nu gaat ze dus als voorzitter verder en geniet daarbij het volste vertrouwen van de leden.

Ria Benedick volgt in deze functie Auke Veenstra op. Deze stond aan de wieg van de afdeling en heeft 12 jaar de afdelingskar getrokken. Auke Veenstra vindt het nu tijd worden om het iets rustiger aan te gaan doen en de zaken over te laten aan jongere mensen. Hij blijft wel in het bestuur, maar nu in de functie van organisatiesecretaris.

De bestuursleden Marianne Rigter en Roel IJtsma werden herkozen als bestuurslid, terwijl als nieuwe bestuursleden Annette Veenstra en Piet van der Galiën werden gekozen. Nadat Auke Veenstra de gekozen en herkozen bestuursleden, met een extra woordje voor de nieuwe voorzitter, had gefeliciteerd en welkom had geheten, nam hij met een welgemeend woord afscheid van de bestuursleden die niet herkiesbaar waren. Het ging in dit geval om Tineke de Poel, Auke van der Galiën, Jappie van der Wal, Evert Tigchelaar en René Geertsma. Eerder in het afgelopen jaar moesten enkelen zich terugtrekken om persoonlijke redenen of wegens een verhuizing.
Zij ontvingen als zoet na het zuur, met een knipoog naar het kabinet, een attentie in de vorm van een suikerbrood en suikerlatten.

Op zijn beurt werd de voorzitter door zijn opvolgster verrast met een dankwoord voor het vele werk dat hij in al die jaren heeft verzet en mocht hij een provinciaal drankje in ontvangst nemen. Zijn echtgenote, Riet Alberts, ontving een bloemetje als dank voor het vele uitlenen van haar man.

De rest van de agenda werd in een rap tempo afgehandeld. De notulen en het jaarverslag werden ongewijzigd goedgekeurd, terwijl ook het financieel verslag van Marianne Rigter geen problemen opleverde. Riet Alberts, als voorzitter van de kascommissie, verklaarde dat de financiën helemaal in orde waren en dus werd de penningmeester decharge verleend. De kascommissie bestaat volgend jaar uit Tineke de Poel en Fred Ralten. Nadat vervolgens een enkele vraag werd behandeld en beantwoord, kon Auke Veenstra rond kwart voor negen het formele gedeelte sluiten.

De bijeenkomst werd besloten met het optreden van het cabaretgezelschap van “De Reade Raffels”. Het gezelschap bestaat uit drie mensen die de aanwezigen van het begin tot het einde wisten te boeien met een programma dat bestond uit leuke schetsen en liedjes met prachtige teksten. Een programma, waarbij het publiek soms met een glimlach, dan weer met een schaterlach en een enkele keer in stille ontroering met volle teugen kon genieten van het professionele optreden van deze drie enthousiaste artiesten. Het bloemetje, het bedankje en het applaus waren dan ook verdiend.

Photobucket
De voorzitter opent de vergadering...
Photobucket
De sfeer zat er gelijk goed in, er werd heel wat afgelachen...

Photobucket
Lianne Veenstra van het Landelijke Scholings Team feliciteerde de nieuwe voorzitter als eerste....

Photobucket
Een redelijke opkomst, zo'n 20% van de leden...

Photobucket
De vertrekkende voorzitter krijgt een kleinigheidje aangeboden....

Evenals zijn vrouw.....

Photobucket
Van het koud buffet werd dankbaar gebruik gemaakt...

Photobucket
De Reade Raffels nam de misstanden in de zorg op de hak....

Photobucket
Ook het elkaar na-apen van tuintrends kwam aan de orde....

Photobucket
De vergrijzing, hoe de maatschappij er beter van wordt, van het geld van de babyboomers..... niet minder......

Photobucket
Met een brok in de keel luisterde het publiek naar thema's, als het verloop van de strijd tegen kanker, waar helaas meerderen in het publiek mee geconfronteerd wordt.

Photobucket
Met pensioen, eindelijk tijd voor een kind. Hup naar Italie, de dames werden zwanger(vroeger heette dit toch in verwachting zijn) van een donor.....

Met dank aan Damascha Benedick voor de foto's.