Nieuwjaarsbijeenkomst De Twa Dielen: een gezellig en ontspannen samenzijn

11 januari 2009

Nieuwjaarsbijeenkomst De Twa Dielen: een gezellig en ontspannen samenzijn

Zwaagwesteinde. Het werd een ontspannen samenzijn op de nieuwjaarsbijeenkomst van de SP- afdeling De Twa Dielen. Geruime tijd voor de aanvangstijd melden zich al de eerste bezoekers.
Nieuwjaarsbijeenkomst De Twa Dielen
Tegen achten was de zaal in The Old Dutch in Zwaagwesteinde gevuld met een behoorlijk aantal leden en hun introducés. Wat dat betreft kon de avond al niet meer stuk.

Nieuwjaarsbijeenkomst De Twa Dielen Teake Visser (l) en Reinze Visser (r)

In zijn openingswoord verwelkomde de afdelingsvoorzitter Reinze Visser de aanwezigen. Hij vertelde dat het niet de bedoeling was om een politieke avond te beleggen, maar om met elkaar een gezellige bijeenkomst te hebben, waarop men elkaar wat beter kon leren kennen. Wel riep hij de leden op zich actief te laten gelden bij komende activiteiten. Uiteraard kan men, zoals men gewend is bij de SP, altijd een beroep doen op voldoende actieve leden, maar meer medewerkers zijn altijd welkom. Vervolgens stelde hij de bestuursleden een voor een voor aan de mensen, zodat ook de nieuwe leden van de afdeling weten met wie zij te maken hebben.

Nieuwjaarsbijeenkomst De Twa Dielen

Daarna gaf de voorzitter het woord aan zijn naamgenoot, Taeke Visser, die als organisatiesecretaris iets vertelde over de geschiedenis van de afdeling en de totstandkoming van de naam, die afgeleid is van de gemeenten Dongeradeel en Dantumadeel. Verder vallen Ameland en Schiermonnikoog en sinds kort ook Kollumerland en Achtkarspelen bestuurlijk en organisatorisch onder De Twa Dielen. De laatste twee gemeenten vormden voorheen de afdeling Noordoost Fryslân en zijn nu opgesplitst in twee werkgroepen, die op de oude voet verder zullen gaan wat activiteiten en acties betreft.

Nieuwjaarsbijeenkomst De Twa Dielen

Visser daagde de aanwezigen vervolgens uit een nieuw logo te bedenken, waar alle zes gemeenten in terug te vinden zijn en beloofde een aantrekkelijk prijsje voor de winnaar.
Terwijl de aanwezigen in groepjes met elkaar kennis maakten en in gesprek kwamen over de meest uiteenlopende onderwerpen, fleurde accordeonist Hendrik Blom uit Drachten de avond op met gezellige muziek en liedjes uit vroeger tijden.

Nieuwjaarsbijeenkomst De Twa Dielen

Rond tien uur werd de avond, die door de aanwezigen als heel gezellig werd ervaren, door de voorzitter gesloten. Hij toonde zich ook heel tevreden over deze avond, vooral ook, omdat zich tijdens de bijeenkomst al een nieuwe kandidaat voor het bestuur aandiende.