Voedselbank Dongeradeel in oprichting

2 december 2009

Voedselbank Dongeradeel in oprichting

Momenteel wordt er getracht in Dongeradeel een voedselbank op te richten. Een vergelijkend onderzoek in onze provincie stelt dat er ook in de gemeente Dongeradeel zo’n 40 adressen moeten zijn die voor deze noodhulp in aanmerking zouden kunnen komen. In Dokkum zijn hier inmiddels een aantal voorlichtings-, c.q. discussieavonden over gehouden. Daar bleek dat hiervoor bij de aanwezigen (uit alle politieke, kerkelijke en maatschappelijke geledingen) een draagvlak is.

Om een voedselbank op te zetten is er heel veel nodig. Dat gaat natuurlijk niet zonder geld, ook al zijn alle medewerkers straks vrijwilliger. Daarnaast is er opslagruimte nodig. Naar beide wordt op dit moment gezocht.

Vervolgens moet er een bestuur komen, bij voorkeur mensen die in onze gemeente bekend zijn en weten wat er omgaat ( die een “netwerk” hebben). Hier wordt naar gezocht en de initiatiefnemers zouden graag zien dat daar mensen vanuit héél Dongeradeel zitting in nemen.

Daarnaast zijn er mensen nodig voor de z.g. intakegesprekken met a.s. cliënten.

Ook zijn er veel vrijwilligers nodig voor vervoer, administratie, opslag, schoonhouden, inpakken en pakketten uitdelen. Voordat die aan de slag kunnen, moet er dus éérst een bestuur komen!

Is dit iets voor u of wilt u iemand voordragen voor een bestuursfunctie? Of wilt u meer informatie? Dat kan met een mailtje naar reinder.regnerus@home.nl of smitcup@hotmail.com (dit kan tot 10 januari 2010).

Er is ook een aanmeldingsformulier te verkrijgen bij de voorzitter van De Twa Dielen.