Stemlijst en de SP kandidaten voor de provincie Fryslan

24 februari 2011

Stemlijst en de SP kandidaten voor de provincie Fryslan

Gisteren zijn ondermeer in de gemeente Dantumadiel de stembiljetten met de kandidaten bezorgd i.v.m. de verkiezingen op 2 maart a.s. Op lijst 5 staan de SP kandidaten voor de provincie Fryslan. Uit onze afdeling staat Jelte Pinkster uit Dokkum op plaats 12. Hieronder de SP lijst met een korte omschrijving van de eerste 10 kandidaten:

De kandidaten van de SP Fryslan voor de Provinciale Staten verkiezingen op 2 maart a.s.

1. Jos van der Horst, Drachten (1957)
Dit is onze lijsttrekker. Jos van der Horst (53) is vanaf 2002 actief binnen de SP. Hij zit sinds 2006 in de gemeenteraad van Smallingerland en werkt momenteel als scholingsmedewerker bij de partij. Tot januari 2011 was hij 30 jaar werkzaam bij diverse supermarktketens.

2. Jacob van der Hoek, Bakkeveen (1943)
Jacob W. van der Hoek is inmiddels met pensioen. Dat pensioen heeft hij verdiend met zijn werk als jongerenwerker, redacteur, opleider/trainer en loopbaanadviseur. Daarnaast is hij altijd politiek actief geweest als bestuurder en gemeenteraadslid. Sinds 2003 is hij actief in de SP.

3. Maria de Vries, Leeuwarden (1950)
Onze eerste vrouw Maria de Vries (60), is in de voetsporen van haar vader getreden als het gaat om solidariteit. Integriteit en respect zijn haar belangrijkste kernwaarden. Respectvol met elkaar om gaan, iedereen een kans geven en degenen die dat niet zonder hulp kunnen ondersteuning bieden zonder betutteling zijn ondermeer haar uitingen van deze kernwaarden.

4. Willem Sikkema , Drachten (1968)
Kandidaat nummer 4, Willem Sikkema is in het dagelijks leven verantwoordelijk voor het culinaire gebeuren in een gerenomeerd restaurant in Drachten.

5. Fenna Feenstra , Sneek (1970)
Fenna Feenstra werkt als docent op het Hanze Instituut of Technology. Ze is moeder van twee kinderen, 40 jaar en sinds mei 2002 lid van de SP. Fenna staat voor actieve solidariteit. In haar werk heeft zij zich de laatste jaren verdiept in duurzame energie.

6. Dick Faber, Leeuwarden (1957)
Kandidaat nummer 6 Dick Faber, is voorzitter van de SP afdeling Leeuwarden.

7. Marloes de Jong, Sneek (1962)
Marloes de Jong, 49 jaar, is werkzaam bij het Nationaal Modelspoor Museum te Sneek. Gemeenteraadslid voor de SP in de gemeente Sneek van 2006 t/m 2010.

8. Jeffrey Brakenhoff, Leeuwarden (1989)
Kandidaat nummer 8 is Jeffrey Brakenhoff (21 jaar). Jeffrey loopt op het moment stage voor zijn opleiding International Hospitality Management (Hoge Hotelschool). Daarnaast is hij fractievoorzitter voor de SP in de gemeente Leeuwarden en in die hoedanigheid ook bestuurslid in de afdeling.

9. Ramon Vos, Drachten (1971)
Kandidaat nummer 9 is Ramon Vos (39). Sinds het begin van de jaren 90 stemt hij al SP en sinds 7 jaar werkzaam voor de SP als raadscommissie lid 'ruimtelijke ordening, infrastructuur en milieu' in gemeente Smallingerland. In dagelijks leven werkzaam als account manager waar hij zijn opleiding tot milieukundige gebruikt voor energie- en waterbesparingsprojecten in de industrie.

10. Tomas van der Meer, Heerenveen (1989)
Kandidaat nummer 10 is Tomas van der Meer ( 21) en student ICT aan het Friesland College in Heerenveen. Sinds kort is hij voorzitter van de afdeling Heerenveen.

11. Astrid van der Berg, Leeuwarden (1960)
12. Jelte Pinkster, Dokkum (1984)
13. Dorothe Odink, Harlingen (1956)
14. Durk van der Meulen, Leeuwarden (1958)