Start gezellige thema avonden Heel de Mens op 13 juni

10 juni 2013

Start gezellige thema avonden Heel de Mens op 13 juni

Op donderdagavond 13 juni nodigen we onze leden in afdeling Dongeradeel graag uit voor de eerste van een serie themaavonden rondom het SP beginselprogramma "Heel de Mens". We willen er graag leuke leerzame avonden van maken, waarbij iedereen zijn mening kan geven onder het genot van een kopje koffie of thee. Kun je een avond niet, dan ben natuurlijk welkom om op een andere avond aan te schuiven. De avonden worden begeleid onder leiding van Jos van der Horst van het landelijke SP scholingsteam.

Het doel van deze avonden is om het actieve afdelingskader door scholing uit te kunnen breiden en te versterken; daarmee versterken we de kwaliteit van onze activiteiten, maar kunnen ook meer mensen taken op zich nemen in de afdeling.

Ons beginselprogramma Heel de Mens is in 1999 partijbreed ontwikkelde, besproken en vastgesteld en is op ons XVIII Congres nog eens bekrachtigd als het basisdocument van waaruit we politiek bedrijven. Het biedt ons houvast bij het analyseren van tal van problemen in de samenleving. Het vormt de kern van wat wij vinden en van waaruit we handelen. Als we dat in onze afdeling met elkaar grondig doornemen voorkomen we dat we als los zand allemaal wat vinden, maar versterken we eensgezind onze politieke visie vooral op het plaatselijke niveau.

Het is van het grootste belang dat alle actieve leden in de afdeling aan deze scholing deelnemen. Maar zij is ook bedoeld voor mensen die al eerder ooit eens actief waren, die aangeven dat te willen doen, en die op basis van wat ze aan kennis en kunde in huis hebben worden uitgenodigd.

Deze thema avonden zullen worden begeleid door Jos van der Horst van het landelijk scholingsteam. Het is de bedoeling dat we er leuke leerzame avonden van maken waarbij de discussie het belangrijkste wapen is.

Deze cursus is op donderdag 13 juni om 20.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur.

In Cafe de Bonte Bok
Doarpsstrjitte 20
9134 NN Lioessens

Graag van te voren opgeven bij het secretariaat