Stop gegraai Alliander

20 augustus 2015

Stop gegraai Alliander

De statenfracties van SP Gelderland, SP Noord-Holland, SP Fryslân en SP Amsterdam zijn boos en verontwaardigd over het feit dat Netwerkbedrijf Alliander de normen voor topsalarissen zonder blikken of blozen omzeilt. Volgens onderzoek van het Algemeen Dagblad zoekt het bedrijf bewust de mazen in de wet op. Weer lijkt het bedrijf weg te zullen komen met het hoge beloningsbeleid.

Het trieste is dat dit niet een incident is. Het beloningsbeleid bij Alliander staat al langer ter discussie. Vorig jaar in november werd er door de SP in Apeldoorn actie gevoerd, omdat Alliander in meer dan 30 gevallen de Balkenendenorm had overschreden. Fenna Feenstra, fractievoorzitter SP Fryslân: "Hoezeer kan een organisatie zich van de samenleving vervreemden? Tijdens de actie in november 2014 verzekerde bestuursvoorzitter Peter Molengraaf dat de topsalarissen al aangepast worden en dat men de richtlijnen van de WNT opvolgt en vooral ook dat Alliander verantwoord maatschappelijk onderneemt. Nu blijkt dat de Alliander-top dit allemaal aan hun laars lapt."

Aandeelhouders Alliander: stop het immoreel gegraai van uw topbestuurders!