Linkse samenwerking met alternatief regeerakkoord

31 oktober 2017

Linkse samenwerking met alternatief regeerakkoord

Vandaag presenteerden de drie linkse partijen SP, GroenLinks en PvdA een alternatief regeerakkoord. Met deze samenwerking willen ze dit rechtse kabinet laten zien dat het ook anders, socialer kan. Emile Roemer: "Politiek is een kwestie van kiezen. De keuzes van de SP zijn duidelijk. Wij kiezen voor mensen. Voor samen in plaats van ieder-voor-zich. Voor een land waar de overheid aan jouw kant staat. Met zorg zonder eigen risico, hogere lonen en betaalbare woningen".

Roemer: "Dit kabinet kiest anders. Zij kiezen voor multinationals, duurdere boodschappen en cadeautjes voor buitenlandse beleggers. Terwijl juist de afgelopen jaren veel mensen harde klappen kregen van de politiek. Ze zagen zekerheid verdwijnen, de AOW-leeftijd stijgen en hun koopkracht amper toenemen.

Nu het beter gaat moeten we juist de zekerheid herstellen. De publieke sector opbouwen. Wij trekken samen op met iedereen die onze voorstellen voor een menselijker en socialer Nederland steunt. Vandaag laten we daarom samen met de PvdA en GroenLinks zien dat andere keuzes mogelijk zijn.

Voor mensen boven multinationals. Niet in het belang van enkelen maar in het belang van elkaar".

Klik hier voor het Alternatieve Regeerakkoord (pdf).