SP steunt leraren in hun strijd

9 februari 2018

SP steunt leraren in hun strijd

Op 14 februari staken de leraren in Friesland, Groningen en Drenthe. Zij voeren opnieuw actie voor meer loon en minder werkdruk in het basisonderwijs. Minister Slob is nog steeds niet aan hun eis van 1,4 miljard euro tegemoet gekomen. De SP steunt de leraren in hun strijd!

Ondanks dat het nieuwe kabinet geld investeert in onderwijs, vindt er ook een volgende bezuinigingsronde plaats. Onduidelijk is nog waar dit geld vandaan moet gaan komen. Wel is duidelijk dat de SP en GroenLinks willen voorkomen dat dit ten koste gaat van leraren. Daarom is de speciale website www.onderwijslaatjehoren.nl opgericht om van leraren te horen hoe de problemen in het onderwijs kunnen worden opgelost.

Tevens organiseren Kamerleden Peter Kwint (SP) en Lisa Westerveld (GroenLinks) een bijeenkomst op 14 februari vanaf 19.30 uur in SP partijbureau de Moed in Amersfoort voor alle leraren die hierover mee willen praten.

Ook kunnen de leraren nog steeds de enquête invullen over hun werk in het basisonderwijs op www.sp.nl/poinactie  Alvast bedankt en succes!