Protest gaswinning en fracken bij Warfstermolen

13 april 2018

Protest gaswinning en fracken bij Warfstermolen

Twee weken geleden kondigde minister Wiebes aan, dat de gaswinning in Groningen naar nul gaat. Ondertussen worden de kleine velden nog even snel leeggehaald, althans, zo lijkt het ... De NAM heeft toestemming gekregen van Wiebes om te 'fracken' bij Warfstermolen (Kollumerland) in Pieterzijl-Oost, op de grens van Fryslân en Groningen.

Fracken is een omstreden methode om de laatste restjes gas met chemicaliën - met zorgen voor het grondwater - naar boven te halen. Het is de bedoeling om dit veld in 7 jaar leeg te halen.
Het gebied, met o.m. Warfstermolen, Visvliet, Burum, Grijpskerk, Kollumerpomp, Munnekezijl, is aardbevingsgevoelig. Vlakbij in Kommerzijl en Lauwerszijl zijn zaterdag 7 april net 2 aardbevingen geweest, met een kracht van 1,7 en 1.0 op de schaal van Richter!

Dit moeten we niet willen, stop gasboren en fracken!

Het is nog steeds mogelijk om tegen dit voorgenomen besluit protest aan te tekenen. Indienen bezwaren Pieterzijl-Oost, klik hier.
Informatie over Pieterzijl-Oost, klik hier.

Stop Wiebes en de NAM!