Klap in het gezicht van de zorg

23 juni 2020

Klap in het gezicht van de zorg

Vandaag is meer financiële waardering voor de zorgverleners gesneuveld in de Kamer met 71 voor en 73 tegen. Asociaal! De helden behoren te worden beloond. Lilian Marijnissen: 'Wat heel Nederland wil, is vandaag door de coalitiepartijen geblokkeerd. Ondanks de grote steun voor de zorg, willen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie dat het blijft bij alleen applaus voor zorgverleners. Daarmee gaan we van klappen vóór de zorg, naar een klap in het gezicht van de zorg. Dat pikken we niet'.

Daarom is het tijd voor actie. Op zaterdag 5 september roepen we iedereen die de zorg een warm hart toedraagt op om in actie te komen. Dan begint het nieuwe politieke jaar en staat Prinsjesdag voor de deur. Dan is het moment om wat te veranderen en zorgverleners structureel beter te waarderen.

Op 5 september komt er daarom een speciale actiedag.
Zet alvast in je agenda, meer informatie volgt.

Tot 5 september gaan we door met onze petitie ‘onze zorg verdient meer dan alleen applaus’ die al door bijna 100.000 mensen is ondertekend.

Tekenen kan hier.

Samen staan we sterk voor de zorg!

Lilian Marijnissen
Fractievoorzitter SP Tweede Kamer