Nog 1 stem nodig voor zorgverleners

12 juni 2020

Nog 1 stem nodig voor zorgverleners

Zorgverleners verdienen meer dan alleen applaus. Onze petitie beloondehelden.nl is al bijna 50.000 keer ondertekend. Deze week heeft de Tweede Kamer gestemd over ons voorstel (met de PvdA) om zorgverleners beter te waarderen. Het werd gelijkspel, 75 voor en 75 tegen! VVD, CDA, D66 en ChristenUnie zijn tegen, men wil niet lappen, alleen maar klappen ... ! De oppositie is voor. Waardering voor het geweldige werk in de coronacrisis!

We zijn slechts 1 stem verwijderd van meer waardering voor zorgverleners. Aanstaande dinsdag wordt nog een keer gestemd en elk kamerlid zal zich dan moeten uitspreken. Nu is het moment.

Doe mee, teken hier ook de petitie.

Update 19 juni:
Nog steeds maar één extra stem nodig! De patstelling in Den Haag is compleet. Ook deze week werd precies 70-70 gestemd over ons voorstel samen met de Pvda om zorgverleners structureel beter te waarderen. Aanstaande dinsdag zal de Tweede Kamer opnieuw stemmen. We hebben nog maar één stem extra nodig. We voeren de druk op! Dinsdag om 13.00 uur zullen zorgverleners voor de Tweede Kamer een statement maken. Hoe kan jij helpen? Ruim 60 duizend mensen hebben de petitie beloondehelden.nl getekend. Help mee, teken ook!