Actiedag voor de zorg op 5 september

22 augustus 2020

Actiedag voor de zorg op 5 september

Foto: SP

Op zaterdag 5 september is er de landelijke online actiedag voor meer structurele financiële waardering voor de zorghelden. Helaas stemden de coalitiepartijen deze week weer tegen, met slechts het verschil van 1 stem. Dus voeren we de druk op voor Prinsjesdag.

Nadat de Kamerleden van de regeringspartijen vorige week nog wegrenden toen er gestemd moest worden, moesten ze er deze week wél aan geloven. De Tweede Kamer ging in debat over de waardering voor zorgverleners. En voor het geval dat ze toch weer weg wilden rennen, hadden we een speciale tent voor de ingang neergezet om vluchtende Kamerleden op te vangen.

De coalitiepartijen stemden weer tegen onze voorstellen om de winstbelasting niet te verlagen en dat geld te gebruiken voor een eerlijke beloning voor zorgmedewerkers. Maar de druk neemt toe. Eén stem maakt het verschil.

Al meer dan 110.000 mensen tekenden onze petitie.
Nog niet getekend? Doe dat dan hier.

We zijn ondertussen druk bezig met de voorbereidingen van de actiedag op 5 september om 14.00 uur. We voeren de actiedag online zodat zoveel mogelijk mensen erbij kunnen zijn en we de zorgverleners zo min mogelijk belasten in deze coronatijd.
Doe mee op 5 september, sluit je hier aan.

Samen kunnen we zorgen voor de grootste online zorgactie in Nederland ooit!