Aftreden kabinet en nu een eerlijker Nederland

15 januari 2021

Aftreden kabinet en nu een eerlijker Nederland

Tienduizenden mensen zijn het slachtoffer geworden van een overheid die zonder enig oog voor de menselijke maat mensen vermorzeld heeft. Mede door de inzet van SP-Kamerlid Renske Leijten is de toeslagenaffaire aan het licht gekomen. Mensen zijn gediscrimineerd, hun baan, auto en soms zelfs hun huis kwijt geraakt. Relaties zijn op de klippen gelopen. En mensen zitten nog altijd in de ellende.

Marijnissen: ‘Voor het aanrichten van die ellende wordt terecht politieke verantwoordelijkheid genomen. Het is nu aan de kiezer om te bepalen of de partijen en personen die deze schade hebben aangericht geloofwaardig zijn om dit te herstellen.’

Nu moeten eindelijk eerst de ouders geholpen worden, aldus Marijnissen. Maar er zijn nog veel meer vragen te beantwoorden. ‘De SP zal blijven hameren op een parlementaire enquête. Het opstappen van het kabinet betekent niet dat wij geen antwoord meer willen op al onze vragen. Dit is niet het sluitstuk, maar wat ons betreft pas het begin.’

Update 17 jan.: Bekijk wat er aan vooraf ging en hoe wij onze strijd voor een eerlijke overheid voortzetten. Klik hier voor het SP journaal.