Kom over de brug voor 14 actie

30 juni 2021

Kom over de brug voor 14 actie

Op negen plaatsen in Friesland hebben FNV-leden, gesteund door ondermeer SP, actie gevoerd voor een hoger minimumloon onder de noemer ‘Kom over de brug voor 14’. In Dokkum werd de brug over het Klein Diep in het centrum van een spandoek voorzien.

Het huidige minimumloon is veelste laag. Momenteel is dit 10,24 en per 1 juli wordt dit verhoogd met een dubbeltje naar 10,34 per uur. Een lachertje. Dit lage loon leidt tot veel armoede in veel gezinnen. De kosten stijgen al jaren, terwijl het minimumloon amper wordt verhoogd. De actievoerders willen dat het loon een redelijke en eerlijke 14 euro per uur wordt.

Aan 11 bruggen in Friesland zijn spandoeken bevestigd met de tekst ‘Kom over de brug voor 14’, zoals over de fiets- en wandelbrug aan de Vlasstraat in centrum Dokkum.

Diverse politieke partijen zijn voor een verhoging van het minimumloon, maar komen nog steeds niet ‘over de brug’. Deze actie hoopt daar aan bij te dragen dat het ook echt 14 wordt.

Help mee, teken de petitie op Voor14.nl !