Fakkelactie gaswinning Groningen 15 januari

13 januari 2022

Fakkelactie gaswinning Groningen 15 januari

Op zaterdag 15 januari om 20.00 uur organiseren de Groninger Bodem Beweging, het Groninger Gasberaad, Chris Garrit en van de SP onze eigen Sandra Beckerman een massale fakkelactie op de vismarkt in Groningen. Hier zal gedemonstreerd worden tegen de gaswinning in Groningen, maar ook tegen de gaswinning in kleine velden en oliewinning!

De regering heeft beloofd de gaswinning in Groningen af te bouwen en uiteindelijk de gaskraan dicht te draaien, maar heeft vorige week bekend gemaakt dat de gaswinning dit jaar mogelijk bijna verdubbeld zal worden.
De regering heeft toegezegd dat de gedupeerden van de aardbevingen gecompenseerd zullen worden. Maar 23.000 gedupeerde huishoudens krijgen niet de compensatie waar ze recht op hebben omdat er te weinig geld voor wordt uitgetrokken.

Steeds opnieuw worden beloftes niet nagekomen. Steeds opnieuw zet de regering de veiligheid van de Groningers op de laatste plaats.

Het is tijd voor respect voor Groningen!
Het is tijd om de einddatum voor de gaswinning in Groningen wettelijk vast te leggen.
Het is tijd dat de veiligheid van de Groningers op de eerste plaats te zetten en alle gedupeerden ruimhartig te compenseren.

We nodigen iedereen uit om mee te doen met de fakkelactie. Er wordt tijdens de actie rekening gehouden met de coronamaatregelen. Informatie over hoe je ook digitaal mee kunt doen aan de actie volgt later op de website www.groninger-bodem-beweging.nl

Doe mee! Het is tijd voor #respectvoorGroningen!

Strijdbare groet,

Hanneke Goede
Fractievoorzitter SP Fryslân

Kijk voor meer informatie op: https://www.groninger-bodem-beweging.nl en https://provinciegroningen.sp.nl